28 maj 2011

Born to run


I dag är det Stockholm maraton och nästa alla tidningar uppmärksammar det på något sätt. I SvD diskuteras "Born to Run" och som av en händelse, jag började läsa den i går.

Jag gillar den, även om jag håller med om delar av kritiken som framförs i SvD. Vad jag gillar är att boken handlar om löpning som någonting mer än bara prestation. Anledningen till att jag börjat springa har inte bara i hop med att jag vill bli snygg och vältränad, det handlar även om att jag vill bevisa för mig själv att jag kan. Jag vet att jag inte kan bli bäst, men jag kan vinna över mig själv genom att fortsätta när jag vill ge upp, springa lite fortare än jag tror att jag klarar av. För har man som jag under väldigt lång tid intalat sig själv att man inte kan göra en massa saker, så är löpning precis det man behöver. För av någon anledning så tänker jag helt tvärtom när jag springer, jag tänker "klarar jag det här - så klarar jag allt" och oftast klarar jag det där och tron på mig själv växer för varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar