31 maj 2011

Stilsmart löpning


Jag håller på att gå igenom min garderob, förrutom att klara halvmaran så har jag ett mål att jag ska bli en stilsmart och förhoppningsvis elegant kvinna, eller i alla fall snyggt klädd. Jag har haft det målet förrut, men upplever alltid att jag misslyckas av någon anledning. Min löpträning har dock haft effekten att min kropp har börjat att förändras och alla kläder sitter annorlunda än förrut och tyvärr inte alltid bättre. Så jag måste gå igenom och börja om på nytt. När jag gick igenom mina löparkläder, så insåg jag att jag har handlat dessa på samma sätt som mina övriga kläder; ett hopplock av saker som varit billiga, eller nedsatta, men som inte alltid passar ihop. "Kap" helt enkelt, inget jättebra beteende, men nu är det slut med det, så det så!

Som bevis för mitt nya tänkesätt så har jag gjort om ett av mina "kap" - en tränings t-shirt från Stadium, som visserligen är väldigt bra, men har man tre stycken i exakt samma färg blir det lite tråkigt. Så jag använde ett av recepten i boken "modemanifestet" och piffade upp ryggen på en av dem. Det blev riktigt bra - helt perfekt när det är väldigt varmt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar