22 juni 2011

Och var ska jag ha mina grejer?


VARNING! Detta inlägg behandlar ett löljligt i-landsproblem (bara så ni vet) 

När man springer är, framförallt på sommaren, så ställs jag alltid inför problemet var katten man ska ha alla sina saker. I mitt fall är det två saker som alltid ska med, nycklar och mobil.

Förrut brukade jag skippa mobilen, men förra sommaren så råkade jag berätta för pappa att jag inte alltid hade den med och då fick jag lova att i framtiden alltid ha den med och jag försöker hålla vad jag lovar. Så två grejer är det som alltid ska med, sen tillkommer i bland vattenflaska och annat. I de flesta löpartightsen (i allafall de jag sett) så är där bara en liten nyckelficka. "Man kan ju ha mobilen på armen" är den vanligaste kommentaren jag får när jag tar upp detta och ja, det kan man, men inte på sommaren. För om man springer i linne så kan man få skavsår. Sen har den där armfickan en fantastisk förmåga att försvinna när man tänker använda den. Det verkar som om kanske en midjeväska av något slag är lösningen. Finns det några snygga OCH praktiska sådana? Eller så får jag helt enkelt sätta mig ner och sy in egna fickor. Hmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar