1 juli 2011

Vinterklänning


Jag gillar att sticka och sy. Det är få saker som ger mig sån ro (förutom löpning givetvis :) ). Av någon anledning gör jag det inte så ofta som jag skulle vilja. Jag har inte varit så inspirerad på sistone. Men tack vare Sofia och hennes löpklänningar har inspirationen kommit åter.

Jag har börjat tänka att en klänning kanske är lösningen på problemet med alldeles för kalla lår vid löpning i minusgrader, sen tycker jag att det ser snyggt ut också. Sen har jag ju det där garnet som inte ville bli en kabelstickad tröja, inte heller en patentstickad tröja, men det kanske vill bli en löpklänning för vinterbruk?

Som det är det nu har jag inget att förlora på att prova. Nu gäller det bara att komma på hur den ska se ut. Det har blivit några snabba skisser på idéer (som märkligt nog alltid kommer när det egentligen inte är läge). Jag tror att jag börjar närma mig, så snart så kan jag nog sätta igång. Jag VET om att det är sommar ute, men det skadar inte att vara förberedd, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar