16 jan. 2012

Mössa



Jag har stickat en ny mössa att springa i. Jag har behövt en mössa att springa i ganska länge, men det har känts fel att köpa en när jag har en massa garn hemma. I jul lyckades jag äntligen sätta i gång.

Nackdelen med att sticka är att man aldrig vet i förväg hur slutresultatet kommer bli, man har bara en aning och i bland blir det fel hur noga man än är. Som tur var blev det inte så med mössan, jag är faktiskt ganska nöjd. För att jag ska synas i mörkret så la jag in ett reflexband, jag hoppas i allafall att det ska göra att jag syns lite bättre i mörkret. För just det där med reflexer tycker jag är svårt, jag har ännu inte hittat en bra reflexväst. De jag tittat på har varit alldeles för bulkiga så jag har änsålänge löst problemet genom att sy på extra reflexer på den löparjacka jag brukar använda på vintern. Kan ibland tycka att det är lite konstigt att det inte är mer reflexer på de löparjackor finns, särskilt när det gäller nordiska märken, det är ju trots allt mörkt en stor del av året här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar