12 juli 2011

På g igen


Jag har sprungit idag för första gången sen stuckningen. Jag tog en "power-walk" igår med en kompis och det kändes bra, så idag vågade jag mig ut med svärsystern. Det gick helt ok, fick gå en del och det känns till och med bättre i foten så här en timme efter.

Det var riktigt skönt att komma ut idag. Det har varit riktigt deprimerande att inte kunna ge sig ut! Sen börjar jag känna mig lite stressad inför löpresan till Alperna. Jag får fjärilar i magen varje gång jag tänker på det och det inte bara bra fjärilar. En del tvivel kring om jag kommer klara av det, men jag har bestämt att jag ska klara det, så det så. Men stressen över resan och skadan i kombination med stressiga sista-veckor-innan-semestern på jobbet resulterade i att förra veckan inte direkt var den bästa veckan i mitt liv.

Två bra saker kom iallafall ur skadan, den ena övergående och den andra förhoppningsvis mer bestående. Det övergående är att det är helt ok att sitta med fötterna på skrivbordet på jobbet (den skadade foten måste ju hållas högt ;) ), den andra är att jag har varit riktigt duktig med rehab-övningarna och de inkluderar hantlar, så nu kanske jag kan få lite armmuskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar