23 aug. 2011

Helgens


Med tanke på att jag ändå betraktar mig som en löpare har den varit väldigt lite av den varan på sistone. Faktum är att jag inte tagit ett löpsteg sen träningen i tisdags, ganska välbehövligt tror jag i alla fall. Benen måste få återhämta sig ordentligt. Det betyder visserligen inte att jag suttit still. I stället har jag spenderat helgen i en kajak tillsammans med fyra vänner. En friluftshelg deluxe, vi hade köpt ett paket via Dalarö kajak som inkluderade hotell, i princip all mat och kajakhyra. Grymt skönt.

Jag var lite nervös innan vi begav oss i väg. Det var två år sen jag paddlade kajak senast och då var jag helt slut efter en timme, men även här måste löpträningen gett effekt för det gick så himla mycket bättre. Detta trots att jag inte tränat dessa muskler nämnvärt sen sist. Även balansen kändes bättre. Känns skönt att man tränar en sak och får en massa annat bra på köpet. Jag kanske snart vågar beskriva mig själv som sportig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar