21 juni 2011

Nästa steg

The North Face Enduro 30L
..för att bli en trailrunning-stjärna är taget. En ryggsäck är införskaffad. Den rymmer hela 30L, men går att komprimera och väger ingenting (nästan).

Av någon anledning finns det väldigt få löparryggsäckar för tjejer (det kanske inte behövs?) och vissa ryggsäckar kan klämma ihop brösten väldigt konstigt när man klämmer ihop spännena. Så för att försäkra mig om att så inte var fallet så speglade jag mig ganska rejält i butiken. Jag tror dock, med tanke på försäljarens blick, att folk som provar ryggsäckar inte brukar springa till en spegel direkt när de fått på sig ryggsäcken. Ryggsäcken klarade i alla fall testet, med och utan packning. Jag inbillar mig också att det är just denna ryggsäck som kommer att få mig att springa både till och från jobbet i framtiden...

Av någon anledning blir jag ofta lite rädd att jag ska ha köpt fel grejer, särskilt när jag köper lite speciella saker som en löparryggsäck. Det är stört löjligt, jag vet. För vad är det värsta som kan hända? Om jag får leka hobbypsykolog så tror jag att det hänger i hop med en rädsla att vara fel. Vilket man inte kan, så det är verkligen bortslängd energi. Skärpning!!

Update: Den funkade inte alls när jag skulle springa, så den får åka tillbaka till butiken och jag får påbörja jakten igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar